Share
O conselleiro de Cultura participa na presentación dun informe pioneiro de autodiagnose impulsado pola Asociación Galega de Empresas Musicais e realizado pola USC

O primeiro estudo económico da industria musical galega cifra o seu impacto en 227,7 M€ e 3250 empregos

Román Rodríguez subliña que o estudo sitúa a Galicia como a primeira Comunidade do Estado en ofrecer unha análise pormenorizada como ferramenta para a toma de decisións sobre o desenvolvemento do sector

O titular de Cultura da Xunta resalta valores adicionais como o fomento da lingua galega ou o alto grao de creatividade e innovación dos profesionais

O informe mostra que, cun investimento público de 53,6 M€, a industria musical galega xera unha actividade económica directa de 181,6 M€, o que supón un efecto multiplicador de 3,38 puntos

A industria musical galega ten un efecto global na economía de Galicia de 227,7 millóns de euros e implica unha xeración de emprego de 3250 postos de traballo, valores que resultan da suma dos impactos directo, indirecto e inducido. Estas son as cifras que recolle un informe pioneiro de autodiagnose do sector impulsado pola Asociación Galega de Empresas Musicais (AGEM) e realizado por un equipo de investigación da Universidade de Santiago de Compostela (USC).

O conselleiro de Cultura, Educación, FP e Universidades, Román Rodríguez, participou hoxe na Cidade da Cultura na presentación dun avance dos datos principais que desvela esta investigación, á que se referiu como “unha avaliación minuciosa sobre o peso específico da industria musical para Galicia” que sitúa á nosa Comunidade como a primeira do Estado en ofrecer unha análise tan pormenorizada deste ámbito profesional e artístico.

No acto, ao que asistiron o director da Axencia Galega das Industrias Culturais, Jacobo Sutil, e diversos profesionais do ramo, interviñeron Patricia Hermida, presidenta de AGEM, e os docentes da USC María Bastida e Miguel Ángel Vázquez Taín, autores do estudo xunto con Marisa del Río e Leandro de Benito. Estes debullaron a metodoloxía e as claves deste traballo, posto en marcha desde o colectivo asociativo co apoio da Xunta para acadar unha ferramenta central que fundamente a toma de decisións no avance do desenvolvemento do sector.

Área estratéxica

Román Rodríguez expresou o seu recoñecemento respecto ao eido musical como un dos máis importantes para Galicia e como área estratéxica tanto polo seu impacto cultural como polo seu peso laboral e económico no conxunto da nosa Comunidade, cunhas particularidades que xustifican a análise específica que agora proporciona este informe. “Esta singularidade define a música como unha disciplina capaz de xerar conexión positivas con outros sectores produtivos, como o turismo ou a educación”, afirmou.

Valorou tamén que o estudo incide na gran profesionalización, alta cualificación, capacidade de adaptación e positivo nivel de asociacionismo das persoas que traballan nas empresas musicais, o que se traduce nunha das industrias culturais máis rendibles. Neste sentido, confrontou os datos de investimento público cos de actividade económica directa obtidos, o que equivale a triplicar en beneficios a inversión realizada nunha área “que é motor de emprego, de riqueza e de benestar persoal e profesional”, engadiu.

O titular de Cultura do Goberno galego, quen destacou o papel clave da música como un dos principais vehículos de transmisión da lingua galega dentro e fóra das nosas fronteiras, concordou cos desafíos actuais do sector identificados no documento, como son a adaptación ás novas tecnoloxías, o apoio ao novo talento, o avance nas cuestións laborais ou a mellora das infraestruturas. Neste sentido, indicou a necesidade de “garantir que os nosos profesionais gocen da maior competitividade fronte aos mercados globais, e que o fagan respectando a esencia galega que define o seu traballo”.

Valorización cuantitativa e cualitativa

O informe, titulado Impacto da industria musical de Galicia: tendencias, retos e oportunidades, recolle valores do ano 2022 mediante un proceso de investigación social e económica con rigor académico, mediante a sistematización de información baseada en cuestionarios cuantitativos respondidos por axentes do sector e grupos de enfoque para plasmar puntos de vista de índole máis cualitativa. Co resultado obtido, Galicia sitúase á vangarda na valorización e comprensión deste eido da súa industria, como tamén no recoñecemento do seu valor socioeconómico, así como no fomento da transparencia e na visibilidade do uso eficiente dos fondos públicos.

O estudo identifica unha industria con características similares ás definidoras do resto do tecido empresarial de Galicia, con pequenas empresas, uso intensivo do traballo autónomo e elevada fragmentación, pero con gran potencial de crecemento e profesionalización. Ademais, malia a alta temporalidade e estacionalidade no emprego, atópase un tecido de profesionais altamente cualificados, que exhiben unha grande implicación e un profundo compromiso coa súa arte, coa súa creatividade e capacidade de xeración de contido innovador como principais activos.

Efecto multiplicador e de retorno

O informe mostra que, cun investimento público de 53,6 M€, a industria musical xera unha actividade económica de 181,6 M€, cun efecto multiplicador de 3,38 puntos. Esta actividade ten un impacto directo e indirecto sobre a economía, ao que debe engadirse o inducido sobre outros sectores que se activan arredor, especialmente a hostalería e o turismo. Todo isto tradúcese nunha demanda, e con ela nun incremento da produción en Galicia duns 227,7 M€, que implican unha xeración de emprego duns 3250 postos de traballo equivalente a xornada completa en termos anuais, o que representa case que o 0,3% do total do emprego en Galicia.

Esta mobilización de actividade xera un retorno significativo en ingresos públicos, estimados nuns 33 M€, dos que uns 6,67 lle corresponderían a Galicia no marco do sistema de financiamento autonómico. Deste xeito, un 62% das axudas concedidas retornan ao sector público.

O traballo tamén cifra en 6000 os eventos musicais celebrados en Galicia en 2022, o que supuxo unha recadación aproximada de 6M€ ou que a súa actividade ese ano foi cofinanciada a través de 53.696.000 euros de subvencións públicas procedentes das distintas administracións e 19.600.000 euros por patrocinios.